Levette! :)

 2011.05.24. 19:14

 Egy év és tizennyolc nap után megtörtént az, amire a legtöbb fogszabis várni szokott: levették a fogszabályzóm!

Előző este bőszen nézegettem a fórumokat és egyéb netes kérdéseket, hogy milyen érzés az, amikor leveszik egy ember fogszabályzóját. Sok olyan kérdést láttam, hogy fáj-e. Nagyjából a válaszok 90-ban azt írták, hogy nem fáj, ezért nem is aggódtam igazán. Nagyon izgatott voltam, nem akartam elhinni, hogy leveszi! Aztán beültem a székbe, és elkezdte! Innen már nincs visszaút :DDDD A felsővel nem volt semmi probléma, szépen leszedegette. Azonban az alsó!!! Jobbról kezdte el szedegetni a bracketteket, és már ott éreztem, hogy ez nem lesz egy sima menet. Picit ideges lettem. Tudni kell, hogy az alsó fogsorom kritikus, érzékeny pontja a bal kettestől indul. Megkönnyeztem picit a leszedését :') Olyan érzés volt, mintha a fogam a brekivel akart volna menni! :D Bár erősen kapaszkodott.

Ezután a doktornő leszedte a ragasztót. "Nem kell félni, csak a maradék ragasztót fogom leszedni." - mondta. Pedig nem is féltem. Talán megtévesztette az arckifejezésem! :D
E lépés után pedig jött a polírozás, ami miatt még most is élvezettel nyalogatom a fogaim külső részét! :D

Megcsinálta a mintavételt is. A felső nagyon fájt. Kicsi volt szerintem a forma, amibe a trutymót kente, és rendesen ráerőszakolta a fogsoromra. Nem kívánom senkinek azt az érzést. :D Az alsónál pedig először nem sikerült a minta, ezért újra kellett csinálni.

Egyébként minden rendben ment. Rendkívül furcsa érzés, hogy nincs bent egy fémlerakat a számban, és őszintén szólva picit hiányzik. Pár napig nem szabad keményet ennem, ugyanis még mozognak a fogacskák. Holnap megyek a retenciós sínért (?), fogalmam sincs, hogy hogy néz ki. Sokkal nyugodtabb lesz a lelki világom, mihelyt megkapom, mert most féltem a gyöngysorom. Éjszaka majdnem óránként felkeltem megnézni, hogy "ugye nem csúsztak el a fogak?", de neeem :D Szerencsére nem. Szóval izgatottan várom a holnapot, és okosabb leszek, hiszen megtudom, hogy mit jelent a retenciós sín kifejezés.

És íme a bifór-áftör képek:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Blogomba már nem tudok sok mindent írni, úgyhogy azt hiszem, hogy hamarosan le kell zárnom. Persze nem törlöm, hiszen (remélhetőleg) hagytam itt sok fontos információt az utókor számára! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://fogszabis.blog.hu/api/trackback/id/tr792929575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dori1214 2017.05.09. 02:54:18

Szija!
Megszeretném kérdezni hogy mejik fogorvos készítette a fogszabályzód?

Tamara Balogh 2017.05.09. 02:54:18

Szia! Nem tudom már nem viseled a fogszabályozót, de attól még hasznos lehet tudni pár infót róla: fogszabalyozas.dent-inn.hu/ :)
süti beállítások módosítása