Előtörténet, bemutatkozás

 2010.03.20. 20:50

Sziasztok! Nah, akkor hozzá is kezdek a blog megírásához. Szeretnék egy ígéretet tenni: megpróbálok min. kéthetente frissíteni!


Először is bemutatkozom: 16 éves budapesti srác vagyok.
2004-től kezdődött el a fogszabályozásom, és szerintem még tartani is fog egy darabig :)

Röviden felvázolom a régebbi helyzetet:
Szép sorban kiestek a tejfogaim, azonban a csontfogak nem akartak olyan szépen nőni, ezért az iskolai fogorvos kijelentette: itt bizony fogszabályzóra lesz szükség!

Kaptunk is beutalót, ezzel elmentünk a pestszentlőrinci SZTK-ba. A kezelőorvosom egy kedves, nem fiatal doktornő volt (2009-ben már nyugdíjba vonult).

2003.december 18. mintavétel (nem került sor panoráma és teleröntgenre, még elég régen kezdődött a kezelés, akkoriban még nem volt szükséges.) Nem emlékszem pontosan a menetére, de ami megmaradt, hogy a doktornő egy ilyen kis "lapátot" dugott a felső állkapcsomhoz, amiben egy fura trutyi volt (eléggé érdekes volt az íze is..). Ezt kellett pár percig bent tartani, aztán kivette. Nekem az a pár perc is elég nagy kínszenvedés volt, kb. 9 éves lehettem akkor. De hát nem olyan vészes, csak nem tudtam nyelni :P

2004.január 19. a kivehető készülék kész. Megkaptam, nagyon szerettem, és elég sokat segített a felső 1-eseken, azok nagyon elálltak. Havonta kellet járnom tág. csisz.-ra. Ez ment 2007. január 31-ig. A doktornővel abban maradtunk, hogy 2 év múlva visszajövök, és megnézzük, hogy szükség van-e további szabályozásra.

 

Készítettem egy képet a kivehető fogszabi előtti helyzetről :D A 3. bejegyzésben láthatjátok a mostani helyzetet.. :P

 

 

 

2009. április 22. kitaláltam, hogy "szép mosolyt" (XD) akarok, ezért visszamentem rendelésre. A doktornőt már nem találtam ott, megtudtam, hogy elment nyugdíjba. Egy kedves, fiatal doktornő vette át a helyét és a pácienseit. Ennek eredménye látszódik is, mindjárt leírom. Szóval, fogadott a rendelésen, elmondta, hogy mélyharapásom van, és szükség lenne részárásra (nem rész, rés) is. Ez azonban már csak ragasztott készülékel érhető el. Mondtam: rendben, én vállalom. Elmondta, hogy milyen fogszabályzó-fajták vannak: fém (legegyszerűbb, hatásos, ára 35000 Ft a két fogsorra együtt), porcelán (esztétikus, 120000 Ft/állcsont) és innentől már nem is nagyon figyeltem, meg nem is értettem.. Volt még olyan lehetőség is, hogy kombinált, tehát: felső állcsont porcelán, alsó állcsont mini bracket-es fogszabályzó, ennek ára 150000 Forint. Adott egy időpontot 2009. április 22-én 2010. október második hetére!!!!! És ekkor még csak a röntgeneket kellett volna elkészíttetni.. Akárhogy is számolom, ez másfél év.. És még nem lett volna fenn a készülék.. Kicsit elment a kedvem az egésztől :(

2009. június huszonegynéhányadikán visszamentem egy másik doktornőhöz (két rendelési időpont van két doktornővel), mert  a húgomnak is szüksége van fogszabályzóra. Nah, szóval, kivártuk a sorunkat, bementünk, szintén egy kedves, fiatal doktornő fogadott minket. Ő már régebb óta dolgozik ott, mint a másik fiatal doktornő. Megvizsgált minket, ő is megállapította ugyanazt, amit az előző,  azonban nem mondott semmi konkrétat azzal kapcsolatban, hogy milyen készülékre számíthatok. Tőle is kaptunk egy időpontot, 2010. március 26-ra.. Ezt még mindig soknak találom, de azért mégis csak egy félévvel előbb kerülök sorra.. Megtudtam, hogy a másik doktornőnél azért ilyen nagy a várólista, mert
1.) áthozta a régebbi pácienseit ide a rendelőbe
2.) átvette a nyugdíjazott doktornő pácienseit is
Így hát vártam jó sokat, voltak kisebb nagyobb fellángolásaim, akarok fogszabit, máskor meg: nélkülözni tudom.. De hát most már közeleg az időpont.. :)

Kaptunk beutalót panoráma és teleröntgenre a soroksári SZTK-ba, ezt a március végi időpont előtt két héttel kell elkészíteni. Folyt köv :)

Címkék: bemutatkozás várakozás előtörténet várólista fogszabályzó fogszabi

A bejegyzés trackback címe:

https://fogszabis.blog.hu/api/trackback/id/tr561855391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fog Szabi · http://szabalyosfog.blog.hu 2010.03.21. 10:38:37

Tökjó, hogy elkezdted a blogot. ha gondolod nézd meg az én blogom is: szabalyosfog.blog.hu

Sok sikert a további megpróbáltatásokhoz és a bloghoz. Olvasni fogom! :)
süti beállítások módosítása